EMC

EMC +Durable steel foundry

EMC

EMC +Durable steel foundry

  • ۰
  • ۰

پارامترهای قیمت قطعات ریخته گری فولاد

English Page

 

عوامل موتر بر قیمت قطعات ریخته گری ماسه ای:

 
1 -شکل و هندسه قطعه 
2-نوع آلیاژ و درصد عناصر آلیاژی
3- تعداد سفارش 
4-خواص مکانیکی و عملیات حرارتی مورد نیاز
5-حساسیت کاربرد و تست های مورد نیاز


شکل و هندسه قطعه 
 
وجود حفره های داخلی،تعداد و ضخامت ماهیچه ها،جداره های نازک، طویل بودن،شکلهای پیچیده،در یک راستا نبودن سطح جدایش، نیاز به بیشتر از یک سطح جدایش، وجود لبه ها و زاویه های معکوس و عدم تقارن باعث افزایش هزینه های فرآیندهای  مدلسازی، قالبگیری و مونتاژ قالب می گردد.
 همچنین امکان ایجاد عیوب ریخته گری مانند سرد جوشی، کم آمد، جابجایی ماهیچه، خیز ماهیچه، پلیسه، ماسه کنی، تاب، و دیگر مشکلات مشابه بیشتر شده و نرخ خرابی و ضایعات قطعات بیشتر می گردد.


نوع آلیاژ و درصد عناصر آلیاژی
 
عناصر آلیاژی با توجه به خواص و تاثیری که ایجاد می کنند، در فولاد به کار می روند. ارزان ترین عنصر الیاژی در فولاد کربن است به ترتیب ارزش و قیمت عناصر آلیاژی  معمول مورد استفاده در فولادها منگنز، سیلیسیم، کرم، تیتانیوم، مولیبدن، نیکل، نیوبیم و وانادیوم می باشند. البته تولید فولاد های کم کربن و فولادهای خاص نیز نیاز به هزینه های اضافی برای تصفیه و عملیات مذاب می باشد. تعدد عناصر آلیاژی و بسته بودن دامنه ترکیب نیز از عوامل موثر در قیمت هستند.
 
 
تعداد سفارش
 
تعداد سفارش قطعه ریخته گری در هزینه های مدلسازی، تدوین تکنولوژی ریخته گری، روش و مواد قالبگیری و موارد مشابه تاثیر دارد.
 
 
 
خواص مکانیکی و عملیات حرارتی مورد نیاز

فولاد ها قابلیت عملیات حرارتی دارند با تغییر روش و نوع عملیات رارتی دامنه وسیعی از ساختارها و خواص مکانیکی را می توان در فولاد های مستعد ایجاد نمود. عملیات حرارتی آنیل و نرماله عمومی ترین عملیات حرارتی بعد از ریخته گری می باشند که برای یکنواخت سازی ساختار قطعات و کاهش تنش های ناشی از انجماد و انقباض انجام می شوند. در برخی موارد عملیات های پرهزینه و چند گانه ای برای حصول خواص مناسب انجام می شود. از جمله در فولاد های مارتنزیتی ریختگی برای ایجاد شرایط بهینه نرماله، کوییچ در آب یا روغن و تمپر به ترتیب انجام می شوند. انجام عملیات حرارتی با توجه به صرف انرژی، استهلاک تجهیزات در دمای بالا و هزینه های جانبی دیگر باعث افزایش قیمت قطعات خواهد شد.
 
 
 
حساسیت کاربرد و تست های مورد نیاز

هرچه حساسیت قطعات در یک کاربرد بیشتر باشد تمهیدات لازم در فرآیندهای تولید و آزمایشهای لازم جهت صحه گذاری سلامت قطعه بیشتر می گردد. این ازمایشها و تمهیدات مستلزم هزینه های اضافی بوده و در نهایت قیمت تمام شده قطعه را افزایش خواهد داد
 
 

  • ۹۴/۰۵/۰۹
  • kamran shirani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی